.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله جوادی آملی: حفظ نظام بر همگان واجب است

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر رعایت اخلاق و عدم ظلم به دیگران، حفظ نظام و حل مشکلات مردم را بر همگان واجب دانست.

آیت الله عبدالله جوادی آملی عصر پنجشنبه در جلسه درس اخلاق خود که در موسسه اسرا برگزار شد با بیان این که نباید فریب دنیا را خورد و به دیگران ظلم کرد گفت: حفظ نظام و حل مشکلات دیگران واجب است و باید با کمک به یکدیگر زاد و توشه جمع کرد.

وی با اشاره به سخنان امام علی‌(ع) در نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین در خصوص مردان الهی می‌فرماید اینها در میان مردم زندگی می‌کنند، اما گویا اصلا در این دنیا نیستند. چون که دنیا برای آن‌ها جاذبه ندارد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: این مردان و زنان الهی در میان مردم حضور دارند، به بازار می‌روند، دانشگاه می‌روند، در بازار معامله می‌کنند اما درگیر مسائل دنیا نمی‌شوند و نه راه کسی را می‌بندند و نه به کسی ظلم می‌کنند.

جوادی آملی بابیان این که یاد مرگ موجب پویای است افزود: این که فکر کنیم که اندیشیدن دائم به مرگ ما را دچار رکود می‌کند درست نیست و چرا که یاد مرگ بر خلاف آنچه بسیاری می‌پندارند موجب پویایی می‌شود.

وی در تبیین نظرفوق اظهار داشت: کسی که به فکر مرگ است علاوه بر آنکه عبادتش محفوظ است، تولید و فعالیتش در جامعه نیز حفظ و حتی بیشتر می‌شود چون معتقد است که وقتی از دنیا رفت درباره نحوه استفاده از عمرش مورد سئوال قرار خواهد گرفت.

مومنین مرگ دل را ناگوارتر از مرگ تن می‌دانند

این استاد اخلاق با اشاره به تفاوت نگاه این مؤمنان با دیگر افراد به مرگ خاطر نشان کرد: مؤمنان مرگ دل را خطرناک‌تر از مرگ تن می‌دانند و نسبت به حفظ سلامت آن حساس هستند و می‌گویند باید تلاش کنیم دل نمیرد.

جوادی آملی نهج‌البلاغه را کتابی کامل دانست که به همه مسائل از جمله جهان‌بینی، مملکت داری، نظامی و... پرداخته است و بر مومنین است که از این کتاب نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به مباحث اخلاقی مطرح شده در نهج‌البلاغه گفت: آنهایی که مرگ را پایان همه چیز می‌دانند اخلاق را با پنداری خام تفسیر می‌کنند اما موحدان که مرگ را پایان نمی‌دانند برای اخلاق مقام بالایی قائل هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.